menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Us Independent Film After 1989: Possible Films (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
240
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780748692446
N° edición
1

Us Independent Film After 1989: Possible Films (en Inglés)

Perkins Claire,Verevis Constantine (Autor) · Edinburgh University Press · Tapa Dura

Us Independent Film After 1989: Possible Films (en Inglés) - Perkins Claire,Verevis Constantine

Libro Físico

S/ 402,86

S/ 805,72

Ahorras: S/ 402,86

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 15 de Agosto y el Jueves 29 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Us Independent Film After 1989: Possible Films (en Inglés)"

In contemporary film and popular culture the terms 'independent' and 'indie' hold instant recognition and considerable cultural cachet. As both a brand of American filmmaking and a keynote of critical film discourse, indie denotes specific textual, industrial and reception practices that have been enthusiastically cultivated across the last decade of the twentieth century and the first of the twenty-first. Underpinning this cultural category is a canon of highly visible films and filmmakers whose 'maverick' personas and self-aware stylisation have successfully sold indie as a quality, alternative worldview--figures like Quentin Tarantino, Joel and Ethan Coen, Kevin Smith and Wes Anderson, and films like Slacker, Memento, Happiness and Juno. US Independent Filmmaking After 1989: Possible Films reframes this dominant indie canon by attending to a group of films that have not been so fully subsumed by its critical and promotional rhetoric. In 20 close analyses, a diverse range of leading film scholars and commentators allow the contours of the indie sensibility to emerge in and through their individual experiences of a single film that has not received the sustained critical acclaim of more popular titles. With particular representation from female directors--who are almost wholly excluded from the dominant indie canon--these idiosyncratic films are shown to demonstrate central tenets of indie scholarship and simultaneously emphasise the classifying processes that obscure them.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes