Solo por 3 días: ¡Envío GRATIS a todo el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Teaching Students to Decode the World: Media Literacy and Critical Thinking Across the Curriculum (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2022
Idioma
Inglés
N° páginas
186
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.0 cm
Peso
0.27 kg.
ISBN13
9781416630937

Teaching Students to Decode the World: Media Literacy and Critical Thinking Across the Curriculum (en Inglés)

Chris Sperry (Autor) · Cyndy Scheibe (Autor) · ASCD · Tapa Blanda

Teaching Students to Decode the World: Media Literacy and Critical Thinking Across the Curriculum (en Inglés) - Sperry, Chris ; Scheibe, Cyndy

Libro Nuevo

S/ 180,59

S/ 300,98

Ahorras: S/ 120,39

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 15 de Julio y el Miércoles 24 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Teaching Students to Decode the World: Media Literacy and Critical Thinking Across the Curriculum (en Inglés)"

In our media-saturated environment, how can we teach students to distinguish true statements from those that are false, misleading, or manipulative? How can we help them develop the skills needed to identify biases and stereotypes, determine credibility of sources, and analyze their own thinking and its effect on their perceptions?In Teaching Students to Decode the World, authors Chris Sperry and Cyndy Scheibe tackle these questions as they introduce readers to constructivist media decoding (CMD), a specific way to lead students through a question-based analysis of media materials--including print and digital documents, videos and films, social media posts, advertisements, and other formats--with an emphasis on critical thinking and collaboration. Drawing from their decades of experience as teachers, consultants, and media literacy advocates, the authors explain how to* Develop and facilitate CMD activities in the classroom and in virtual teaching environments;* Implement CMD across the curriculum, at all grade levels;* Connect CMD with educational approaches such as project-based learning, social-emotional learning, and antiracist education;* Incorporate CMD into assessments; and* Promote CMD as a districtwide initiative.This comprehensive guide explains the theoretical foundations for CMD and offers dozens of real-life examples of its implementation and its powerful impact on students and teachers. Equipped with CMD skills, students will be better able to navigate a complex media landscape, participate in a democratic society, and become productive citizens of the world.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes