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portada Reading Arabia: British Orientalism in the age of Mass Publication, 1880-1930 (Contemporary Issues in the Middle East) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2014
Idioma
Inglés
N° páginas
269
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780815633235

Reading Arabia: British Orientalism in the age of Mass Publication, 1880-1930 (Contemporary Issues in the Middle East) (en Inglés)

Andrew C. Long (Autor) · Syracuse University Press · Tapa Dura

Reading Arabia: British Orientalism in the age of Mass Publication, 1880-1930 (Contemporary Issues in the Middle East) (en Inglés) - Andrew C. Long

Libro Nuevo

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Reseña del libro "Reading Arabia: British Orientalism in the age of Mass Publication, 1880-1930 (Contemporary Issues in the Middle East) (en Inglés)"

In “Reading Arabia,” Long explores the change in the tradition of British Orientalism in the late nineteenth and early twentieth centuries. He examines the role of mass print culture, including travel literature, newspapers, and silent films, in the construction of the British public’s perception of “Arabia” (a region that extended from Morocco through Syria).

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