Felices fiestas patrias a todos ¡y que VIVA el Perú!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Philosophy for Children in Confucian Societies (Routledge International Studies in the Philosophy of Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781032084367

Philosophy for Children in Confucian Societies (Routledge International Studies in the Philosophy of Education) (en Inglés)

Lam, Chi-Ming (Autor) · Routledge Chapman Hall · Tapa Blanda

Philosophy for Children in Confucian Societies (Routledge International Studies in the Philosophy of Education) (en Inglés) - Lam, Chi-Ming

Libro Nuevo

S/ 159,14

S/ 318,27

Ahorras: S/ 159,14

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 20 de Agosto y el Viernes 30 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Philosophy for Children in Confucian Societies (Routledge International Studies in the Philosophy of Education) (en Inglés)"

This book contributes to the theory and practice of Philosophy for Children (P4C), with a special emphasis on theoretical and practical issues confronting researchers and practitioners working in contexts that are strongly influenced by Confucian values and norms. It includes writings by prominent P4C scholars from four Confucian societies, viz., Mainland China, Hong Kong, Taiwan, and Japan. These writings showcase the diversity of the P4C model, providing a platform for researchers and practitioners to tell their stories in their own Confucian cultural contexts.The research stories in the first part of the book are concerned with assessing the impact of traditional Confucian norms, promoting critical thinking, reconstructing the notion of community of inquiry, creating moral winds, integrating philosophy into the school curriculum, and localizing teaching methods and materials. Four issues are discussed in the second part of the book: the tension between Confucianism and powerful thinking; cultural challenges for practitioners; the transformation of harmony; and the conception of family. Taken as a whole, the book provides fresh insights into whether and how P4C's Westerninfluenced theories and practices are compromised when they are applied in non-Western, or rather Confucian, contexts.A must-read for anyone interested in the theory and practice of P4C and Confucianism in general.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes