¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Perpetual Motion: Transforming Shapes in the Renaissance From da Vinci to Montaigne (Parallax: Re-Visions of Culture and Society) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2001
Idioma
Inglés
N° páginas
336
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0801864801
ISBN13
9780801864803
N° edición
1

Perpetual Motion: Transforming Shapes in the Renaissance From da Vinci to Montaigne (Parallax: Re-Visions of Culture and Society) (en Inglés)

Michel Jeanneret (Autor) · Johns Hopkins University Press · Tapa Dura

Perpetual Motion: Transforming Shapes in the Renaissance From da Vinci to Montaigne (Parallax: Re-Visions of Culture and Society) (en Inglés) - Michel Jeanneret

Libro Nuevo

S/ 72,69

S/ 121,14

Ahorras: S/ 48,46

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 01 de Agosto y el Lunes 12 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Perpetual Motion: Transforming Shapes in the Renaissance From da Vinci to Montaigne (Parallax: Re-Visions of Culture and Society) (en Inglés)"

The popular conception of the Renaissance as a culture devoted to order and perfection does not account for an important characteristic of Renaissance art: many of the period's major works, including those by da Vinci, Erasmus, Michelangelo, Ronsard, and Montaigne, appeared as works-in-progress, always liable to changes and additions. In Perpetual Motion, Michel Jeanneret argues for a sixteenth century swept up in change and fascinated by genesis and metamorphosis.Jeanneret begins by tracing the metamorphic sensibility in sixteenth-century science and culture. Theories of creation and cosmology, of biology and geology, profoundly affected the perspectives of leading thinkers and artists on the nature of matter and form. The conception of humanity (as understood by Pico de Mirandola, Erasmus, Rabelais, and others), reflections upon history, the theory and practice of language, all led to new ideas, new genres, and a new interest in the diversity of experience. Jeanneret goes on to show that the invention of the printing press did not necessarily produce more stable literary texts than those transmitted orally or as hand-printed manuscripts―authors incorporated ideas of transformation into the process of composing and revising and encouraged creative interpretations from their readers, translators, and imitators. Extending the argument to the visual arts, Jeanneret considers da Vinci's sketches and paintings, changing depictions of the world map, the mythological sculptures in the gardens of Prince Orsini in Bomarzo, and many other Renaissance works. More than fifty illustrations supplement his analysis.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes