Usa la grati en un libro ¡ENVÍO GRATIS a TODO el Perú solo por 5 días!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Equity Issues in Chinese Higher Education Policy: A Case Study of the Enrolment Expansion Policy (Education and Society in China) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
248
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781032358345
N° edición
1

Equity Issues in Chinese Higher Education Policy: A Case Study of the Enrolment Expansion Policy (Education and Society in China) (en Inglés)

Zhang Hongzhi (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Equity Issues in Chinese Higher Education Policy: A Case Study of the Enrolment Expansion Policy (Education and Society in China) (en Inglés) - Zhang Hongzhi

Libro Físico

S/ 461,66

S/ 923,31

Ahorras: S/ 461,66

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 01 de Agosto y el Martes 13 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Equity Issues in Chinese Higher Education Policy: A Case Study of the Enrolment Expansion Policy (Education and Society in China) (en Inglés)"

Investigating the highly influential enrolment expansion policy in Chinese higher education, this book outlines how educational equity issues were understood and addressed in the formulation and implementation of the policy, and its impacts on the socio-economic fabric of China in the past decade.Drawing on Chinese policy documents and interviews with government and university representatives, Zhang examines the education system under the Mao era and the post-Mao era and outlines the different approaches to equity that have characterized education in China in the 20th and 21st century. Stephen Ball's 'policy cycle' is used as a framework to analyse the various contexts (text, discourse, and social practice) in which policy is formed. Zhang argues that education policy was not simply driven by concerns of equity, but also by economic interests and political discourse. Zhang further goes on to analyze how education policy was implemented by provincial governments and highlights the tension between central policy and on-the-ground implementation.Bringing analysis of Chinese policy and research to a wider audience, this text will interest education policy makers and academics in the field of educational equity and higher education research.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes