¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Engaging Currere Toward Decolonization: Negotiating Black Womanhood Through Autobiographical Analysis (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781032066424

Engaging Currere Toward Decolonization: Negotiating Black Womanhood Through Autobiographical Analysis (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés)

Shauna Knox (Autor) · Routledge Chapman Hall · Tapa Dura

Engaging Currere Toward Decolonization: Negotiating Black Womanhood Through Autobiographical Analysis (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés) - Shauna Knox

Libro Nuevo

S/ 557,77

S/ 929,61

Ahorras: S/ 371,84

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 19 de Julio y el Miércoles 31 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Engaging Currere Toward Decolonization: Negotiating Black Womanhood Through Autobiographical Analysis (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés)"

This timely volume uniquely illustrates how currere can be applied to the process of decolonizing subjectivity. Centered around the experiences of one black woman from the third world, the text details the theoretical underpinnings of Currere towards Decolonizing (CTD), and walks the reader through the autobiographical analysis involved in dismantling cognitive colonization. Conceived as a four-part autobiographical process of remembering, identifying, imagining, and decolonizing, the method of CTD is demonstrated as a means of recognizing and reflecting on how the colonial project has been internalized, and of gradually dismantling the psychological, affective, and material impact of colonization. Using both theoretical and experiential standpoints, and intersecting with notions of anti-blackness, linguicide, and Africana womanhood, the volume moves curriculum theory urgently towards anti-colonial mechanisms that disrupt the colonizing process. This text will benefit researchers, academics, and educators in higher education with an interest in curriculum studies, post-colonialism, and Black studies more broadly. Those specifically interested in interpersonal psychoanalysis, as well as gender and third world studies, will also benefit from this book.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes