¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Education and the Racial Dynamics of Settler Colonialism in Early America: Georgia and South Carolina, ca. 1700–Ca. 1820: 16 (Routledge Advances in American History) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
272
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780367437169
N° edición
1

Education and the Racial Dynamics of Settler Colonialism in Early America: Georgia and South Carolina, ca. 1700–Ca. 1820: 16 (Routledge Advances in American History) (en Inglés)

James O&Rsquo;Neil Spady (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Education and the Racial Dynamics of Settler Colonialism in Early America: Georgia and South Carolina, ca. 1700–Ca. 1820: 16 (Routledge Advances in American History) (en Inglés) - James O&Rsquo;Neil Spady

Libro Nuevo

S/ 556,50

S/ 927,50

Ahorras: S/ 371,00

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 24 de Julio y el Lunes 05 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Education and the Racial Dynamics of Settler Colonialism in Early America: Georgia and South Carolina, ca. 1700–Ca. 1820: 16 (Routledge Advances in American History) (en Inglés)"

This is the first historical monograph to demonstrate settler colonialism’s significance for Early America. Based on a nuanced reading of the archive and using a comparative approach, the book treats settler colonialism as a process rather than a coherent ideology. Spady shows that learning was a central site of colonial struggle in the South, in which Native Americans, Africans, and European settlers acquired and exploited each other’s knowledge and practices. Learned skills, attitudes, and ideas shaped the economy and culture of the region and produced challenges to colonial authority. Factions of enslaved people and of Native American communities devised new survival and resistance strategies. Their successful learning challenged settler projects and desires, and white settlers gradually responded. Three developments arose as a pattern of racialization: settlers tried to prohibit literacy for the enslaved, remove indigenous communities, and initiate some of North America's earliest schools for poorer whites. Fully instituted by the end of the 1820s, settler colonization’s racialization of learning in the South endured beyond the Civil War and Reconstruction.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes