Usa la grati en un libro ¡ENVÍO GRATIS a TODO el Perú solo por 5 días!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Dangerous Women, Deadly Words: Phallic Fantasy and Modernity in Three Japanese Writers (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1999
Idioma
Inglés
N° páginas
316
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0804732124
ISBN13
9780804732123
N° edición
1

Dangerous Women, Deadly Words: Phallic Fantasy and Modernity in Three Japanese Writers (en Inglés)

Nina Cornyetz (Autor) · Stanford University Press · Tapa Dura

Dangerous Women, Deadly Words: Phallic Fantasy and Modernity in Three Japanese Writers (en Inglés) - Nina Cornyetz

Libro Nuevo

S/ 408,16

S/ 816,32

Ahorras: S/ 408,16

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 30 de Julio y el Jueves 08 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Dangerous Women, Deadly Words: Phallic Fantasy and Modernity in Three Japanese Writers (en Inglés)"

Dangerous Women, Deadly Words is a materialist-feminist, psychoanalytic analysis of a modern Japanese literary trope―the dangerous woman―in the works of three twentieth-century writers: Izumi Kyoka (1873-1939), Enchi Fumiko (1905-86), and Nakagami Kenji (1946-92). Linked to archaisms and magical realms, the trope of the dangerous, spiritually empowered woman culls from and commingles archetypes from throughout the Japanese canon, including mountain witches, female shamans, and snake-women. In radical opposition to the conventional interpretation of the trope as a repository for transhistorical notions of "female essence" and "Japaneseness," the author reads the dangerous woman as connected in complex ways with twentieth-century Japanese epistemological upheavals: the negotiation of modern phallic subjectivity, modernization of a homosocial economy, the radically changed status of women, reified maternity, compulsory heterosexuality, and the function of literature.The dangerous woman enabled the literary birth of a modern, phallic, national subject as its constitutive Other, the locus of "originary" desire, thus the domain of the Lacanian Real and, accordingly, the abject. Determined by the cultural abhorrence that gives shape in language to the earliest psychic processes of separating self from not-self, the dangerous woman is also the locus for jouissance, a type of erotic pleasure that threatens the stability of the experiential subject.The book's close literary readings are deeply anchored in the gendered cultural and literary characteristics of three periods in Japan's modernity. The author traces the trope of the dangerous woman through its establishment as a male imaginary by gothic storyteller Kyoka, its subsequent cooption for female erotic agency by Enchi, and its ultimate destabilization by Nakagami through a phallic retroping of archaisms partly dependent on an equation of the social discourses on outcaste pollution with those of homosexual and female abjection.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes