¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
Aprovecha esta PREVENTA
portada Curricular Injustice: How U.S. Medical Schools Reproduce Inequalities (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
312
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780231207867

Curricular Injustice: How U.S. Medical Schools Reproduce Inequalities (en Inglés)

Lauren D. Olsen (Autor) · Columbia University Press · Tapa Dura

Curricular Injustice: How U.S. Medical Schools Reproduce Inequalities (en Inglés) - Olsen, Lauren D.

Libro Físico

S/ 844,12

S/ 1.406,86

Ahorras: S/ 562,74

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 06 de Agosto y el Jueves 15 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Curricular Injustice: How U.S. Medical Schools Reproduce Inequalities (en Inglés)"

Medical schools have increasingly incorporated the humanities and social sciences into their teaching, seeking to make future physicians more empathetic and more concerned with equity. In practice, however, these good intentions have not translated into critical consciousness. Humanities and social sciences education has often not only failed to deliver on its promise but even entrenched the inequalities that the medical profession set out to address. Lauren D. Olsen examines how U.S. medical school faculty conceived, designed, and implemented their vision of education, tracing the failures of curricular reform. She argues that the way medical students encounter humanities and social sciences material in practice has served to reinforce the status quo by teaching them to individualize systemic problems. Students learn to avoid advocacy, critique, and attention to structural inequalities--while also gathering that it will be up to them to find coping strategies for problems from burnout to systemic racism. Olsen pinpoints the limitations of how clinical faculty understand the humanities and social sciences, arguing that in structuring and teaching courses, they assumed, reinforced, and glorified a white, elite model of the medical profession. Showing how deeply intertwined professional and social identities are in medical education, Curricular Injustice has significant implications for how occupations, organizations, and institutions shape understandings of inequality.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes