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portada Contesting Fundamentalisms (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2004
Idioma
Inglés
N° páginas
175
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.5 x 1.0 cm
Peso
0.27 kg.
ISBN
155266127x
ISBN13
9781552661277
Categorías

Contesting Fundamentalisms (en Inglés)

Schick, Carol ; Jaffe, Joann (Autor) · Fernwood Publishing · Tapa Blanda

Contesting Fundamentalisms (en Inglés) - Schick, Carol ; Jaffe, Joann

Libro Físico

S/ 100,86

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  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
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Reseña del libro "Contesting Fundamentalisms (en Inglés)"

A multidimensional understanding of the nature of fundamentalism is presented in this exploration of fundamentalism s manifestations in economics, nationalism, ethnic relations, gender politics, and religious practice. While religious fundamentalism has been a particularly potent cultural force in contemporary times, other spheres have been affected by this revival of extreme positions. How fundamentalism is used by the powerful to retain privileged positions and how it can be attractive to subordinate groups as a strategy for resisting oppression are among the issues discussed in this incisive examination.

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El libro está escrito en Inglés.
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