¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Chromatic Modernity: Color, Cinema, and Media of the 1920S (Film and Culture Series) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
368
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.5 x 2.8 cm
Peso
0.59 kg.
ISBN13
9780231179836

Chromatic Modernity: Color, Cinema, and Media of the 1920S (Film and Culture Series) (en Inglés)

Sarah Street (Autor) · Joshua Yumibe (Autor) · Columbia University Press · Tapa Blanda

Chromatic Modernity: Color, Cinema, and Media of the 1920S (Film and Culture Series) (en Inglés) - Street, Sarah ; Yumibe, Joshua

Libro Nuevo

S/ 201,97

S/ 403,93

Ahorras: S/ 201,97

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 25 de Julio y el Lunes 05 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Chromatic Modernity: Color, Cinema, and Media of the 1920S (Film and Culture Series) (en Inglés)"

The era of silent film, long seen as black and white, has been revealed in recent scholarship as bursting with color. Yet the 1920s remain thought of as a transitional decade between early cinema and the rise of Technicolor--despite the fact that new color technologies used in film, advertising, fashion, and industry reshaped cinema and consumer culture. In Chromatic Modernity, Sarah Street and Joshua Yumibe provide a revelatory history of how the use of color in film during the 1920s played a key role in creating a chromatically vibrant culture. Focusing on the final decade of silent film, Street and Yumibe portray the 1920s as a pivotal and profoundly chromatic period of cosmopolitan exchange, collaboration, and experimentation in and around cinema. Chromatic Modernity explores contemporary debates over color's artistic, scientific, philosophical, and educational significance. It examines a wide range of European and American films, including Opus 1 (1921), L'Inhumaine (1923), Die Nibelungen (1924), The Phantom of the Opera (1925), The Lodger (1927), Napoléon (1927), and Dracula (1932). A comprehensive, comparative study that situates film among developments in art, color science, and industry, Chromatic Modernity reveals the role of color cinema in forging new ways of looking at and experiencing the modern world.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes