¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Black Girls Experiencing Their Intersectional Identities in School: A Her-Story (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
168
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.0 cm
Peso
0.25 kg.
ISBN13
9781498584609

Black Girls Experiencing Their Intersectional Identities in School: A Her-Story (en Inglés)

Crystal L. Edwards (Autor) · Lexington Books · Tapa Blanda

Black Girls Experiencing Their Intersectional Identities in School: A Her-Story (en Inglés) - Edwards, Crystal L.

Libro Físico

S/ 226,35

S/ 452,70

Ahorras: S/ 226,35

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 11 de Julio y el Lunes 22 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Black Girls Experiencing Their Intersectional Identities in School: A Her-Story (en Inglés)"

Black Girls Experiencing Their Intersectional Identities in School explores the subjective experience of Black girls within the educational context. Based on interviews, diary entries, and focus groups, the author argues that as a result of their intersectional identities, Black girls experience unique challenges and obstacles in the educational setting. Addressing topics ranging from interpersonal relationships, social media, beauty, sexuality, hypervisibility/invisibility, and microaggressions, this book highlights the voices and experiences of Black girls between the ages of 11 and 15. The Girls provide a narrative account of the challenges they face daily in the educational context, describing in detail, the factors that maintain and perpetuate volatile conditions. Additionally, this book explores the coping strategies that this group of Black girls developed to resist and respond to the daily obstacles. Ultimately, this book not only identifies the unique struggles faced by Black girls in schools as a result of their intersectional identities; but most importantly, this work explores pragmatic strategies that can be implemented to create safe and beneficial spaces for Black Girls. The author argues that through the implementation of Black Feminist Pedagogy, an "Ethic of Caring," and partnerships with Black Girl Empowerment organizations, educational practitioners can mediate the negative experiences and create spaces for growth.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes