¡Envío GRATIS por compras de S/89 o más!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Ai, Ethics, and Discrimination in Business: The Dei Implications of Algorithmic Decision-Making (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
233
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
21.0 x 14.8 x 1.6 cm
Peso
0.47 kg.
ISBN13
9783031539183

Ai, Ethics, and Discrimination in Business: The Dei Implications of Algorithmic Decision-Making (en Inglés)

Marco Marabelli (Autor) · Palgrave MacMillan · Tapa Dura

Ai, Ethics, and Discrimination in Business: The Dei Implications of Algorithmic Decision-Making (en Inglés) - Marabelli, Marco

Libro Nuevo

S/ 716,86

S/ 1.433,72

Ahorras: S/ 716,86

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 29 de Julio y el Miércoles 07 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Perú entre 2 y 5 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Ai, Ethics, and Discrimination in Business: The Dei Implications of Algorithmic Decision-Making (en Inglés)"

This book takes a historical approach to explore data, algorithms, their use in practice through applications of AI in various settings, and all of the surrounding ethical and DEI implications. Summarizing our current knowledge and highlighting gaps, it offers original examples from empirical research in various settings, such as healthcare, social media, and the GIG economy.The author investigates how systems relying on a binary structure (machines) work in systems that are instead analogic (societies). Further, he examines how underrepresented populations, who have been historically penalized by technologies, can play an active role in the design of automated systems, with a specific focus on the US legal and social system.One issue is that main tasks of machines concern classification, which, while efficient for speeding up decision-making processes, are inherently biased. Ultimately, this work advocates for ethical design and responsible implementation and deployment of technology in organizations and society through through government-sponsored social justice, in contrast with free market policies.This interdisciplinary text contributes to the timely and relevant debate on algorithmic fairness, biases, and potential discriminations. It will appeal to researchers in business ethics and information systems while building on theories from anthropology, psychology, sociology, management, marketing, and economics.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes